IV-expert IAM (2 FTE)

Startdatum: 02-08-2022
Einddatum: 15-08-2022
Standplaats: Rotterdam
Uren per week: 36
Optie tot verlenging : 12 maanden

Opdracht omschrijving

Opdracht omschrijving

De Dienst Informatie Management (IM) is onderdeel van het PDC en is verantwoordelijk voor de kwaliteit van en dienstverlening voor de informatievoorziening (IV) van de organisatie en bereidt samen met de business de IV-portefeuille voor, onder meer door middel van de intake van nieuwe informatiebehoeften. Ook de vertaling van de informatiebehoefte naar requirements tot en met de regie op de implementatie van nieuwe of gewijzigde IV behoort tot het takenpakket van de dienst.

De sector Advies stemt de IV af op de strategische doelstellingen en de behoeften van de business. Zij adviseert bij vernieuwing van de IV over mogelijke technologie-, proces- en organisatieveranderingen, levert de benodigde input voor de PenC cyclus. De sector regisseert en bewaakt tevens de kwaliteit van de implementatie voor wat betreft de gekozen proces-, organisatie- en IV veranderingen. Advies bestaat uit de teams Business Experts, Informatievoorziening Experts en Operationele Informatievoorziening Experts.

Het Team Informatievoorziening experts (IVE) houdt zich onder meer bezig met de advisering en uitvoering van vraagarticulatie op Informatievoorziening verbetering- en vernieuwingsvraagstukken; het begeleiden en ontwikkelen van Project Start Architecturen; het definiëren en uitwerken van (non)functionele gebruikersspecificaties en de uivoering van informatie beveiligingsbeleid en –maatregelen. Daarbij draagt het team zorg voor de borging van de inrichting van informatieprocessen, het analyseren van de organisatorische gevolgen en het inrichten van de niet geautomatiseerde informatievoorziening


Doelstelling

Voor het team IVE wordt een allrounder gevraagd die de zogenoemde portefeuille bedrijfsvoering ondersteunt. De gevraagde expert heeft een bedrijfsvoering achtergrond en een aantoonbare bewezen ruime ervaring op Informatiemanagement vraagstukken, in het bijzonder Identity- en Access management (IAM) in de volle breedte en bekend is met termen zoals RBAC, ABAC, provisioning en lifecycle management.


Verantwoordelijkheden:

Je bent verantwoordelijk voor de tijdige oplevering van gewenste producten. Hierbij houd je zelf de deadlines in de gaten en ben je verantwoordelijk voor je eigen werkplanning en bewaakt de voortgang. Je vertaalt informatie en analyses naar functionele behoeften en implementeert deze.

In overleg met de (Coördinerend) Businessexpert concretiseer je de geplande activiteiten naar individuele werkafspraken, opleveren van gevraagde documenten, analyses, vooronderzoeken en dergelijke om te komen tot een resultaat.

Je zorgt voor een effectieve werkuitvoering overeenkomstig de vastgestelde planning, stuurt deze aan en bewaakt de voortgang hiervan. Je treedt op als intermediair tussen de (Coördinerend) Businessexpert en de vraagorganisatie (ICT - business) waar je voor werkt en bent vakinhoudelijk aanspreekpunt voor hen. Je ziet en begrijpt de relaties met de andere bedrijfsvoering domeinen en verbindt deze op informatiemanagement waar nodig.

Door jouw kennis op het gebied van IAM en Role en Attribute based access (RBAC/ABAC) kan jij op de juiste wijze adviseren over de functionele mogelijkheden van IAM. Je anticipeert op ontwikkelingen in het ICT/IV-landschap binnen de Politie en functionaliteiten in de applicaties en systemen met oog op de roadmap voor IAM voor de komende jaren en het toepassen van IAM. Daarbij heb je oog voor effecten op in-, door- en uitstroom (IDU) van medewerkers binnen de Politie organisatie mbt IAM.


Planning

Start publicatie: 02-08-2022
Vragenstellen tot (NVI): 04-08-2022 15:06
Beantwoording vragen: 08-08-2022
Offertes indienen tot: 15-08-2022 10:00
Beoordeling offertes (vanaf): 15-08-2022
Verwachte terugkoppelingsdatum: 26-09-2022


Meer informatie en offerte uit brengen is mogelijk nadat u bent toegelaten als leverancier.

Om een verzoek tot toelating tot één of meerdere categorieën te kunnen indienen, dient u zich eerst éénmalig te registreren.

Registreren