Functioneel Beheerder

Startdatum: 04-08-2022
Einddatum: 15-08-2022
Standplaats: Zwolle
Uren per week: 36
Optie tot verlenging : Maximaal 12 maanden

Opdracht omschrijving

Opdracht omschrijving

Heb jij analytisch vermogen, ben je klantgericht en wil je jezelf verder ontwikkelen op jouw vakgebied? Team Functioneel Beheer Noord-Oost Nederland van het Politiedienstencentrum zoekt enthousiaste functioneel beheerders die het beste uit zichzelf en onze applicaties willen halen. We zoeken een functioneel beheerder voor de community Kantoorautomatisering.

De Afdeling Functioneel Beheer verbindt op operationeel niveau de uitvoering van de politie- en bedrijfsvoeringsprocessen en de benodigde ondersteuning met informatievoorziening (IV). Samen met 400 andere functioneel beheerders vorm jij één van de grootste functioneel beheer-organisaties van het land. De afdeling bestaat uit vier beheerteams, die het dagelijks functioneren van de IV waarborgen, gebruikers begeleiden en zorgen voor een optimalisatie van de beschikbare functionaliteit.

Als functioneel beheerder werk je vanuit Zwolle. Je verricht daarnaast indien noodzakelijk werkzaamheden vanuit de andere PDC locaties of Utrecht/Odijk en Apeldoorrn. Verder werk je ook veel samen met de Dienst ICT en in voorkomende situaties verricht je diensten buiten kantoortijden.


Doelstelling

Het op operationeel niveau verbinden van de uitvoering van de politie- en bedrijfsvoeringsprocessen en de benodigde ondersteuning, met informatievoorziening.


Verantwoordelijkheden:

Als functioneel beheerder richt jij je voornamelijk op het beheer en de verbetering van applicaties. Het aantal gebruikers van een applicatie kan variëren van enkele tientallen tot meer dan 50.000 gebruikers. Aan de toepassingen worden hoge kwaliteitseisen gesteld: ze moeten vaak 24/7 beschikbaar zijn. Door de vele koppelingen met andere systemen sta je telkens voor nieuwe complexe vraagstukken.

Je haalt informatie op bij je klanten, waarna je samen met de gebruikers, ontwikkelaars en testmanagers aan de slag gaat in Scrum- en projectteams. Je bent een informatiedeskundige die de brug slaat tussen ICT'ers en eindgebruikers. Je organiseert gebruikersoverleggen, neemt deel aan expertgroepen en begeleidt eventueel stagairs en/of nieuwe collega’s.

Verder draag je zorg voor het:

- beantwoorden van gebruikersvragen en -verzoeken;
- documenteren van de applicaties (voor gebruikers-, beheerders- en opleidingsdocumentatie);
- geven van voorlichting en instructies over nieuwe functionaliteiten en mogelijkheden binnen applicaties;
- bieden van advies en ondersteuning bij het specificeren en testen van gewenste verbeteringen.


Planning

Start publicatie: 04-08-2022
Vragenstellen tot (NVI): 08-08-2022 23:59
Beantwoording vragen: 09-08-2022
Offertes indienen tot: 15-08-2022 23:59
Beoordeling offertes (vanaf): 16-08-2022
Verwachte terugkoppelingsdatum: 24-10-2022


Meer informatie en offerte uit brengen is mogelijk nadat u bent toegelaten als leverancier.

Om een verzoek tot toelating tot één of meerdere categorieën te kunnen indienen, dient u zich eerst éénmalig te registreren.

Registreren