Opdracht omschrijving
De Dienst Facility Management (FM) maakt onderdeel uit van het Politiedienstencentrum (PDC). Binnen de dienst FM bestaat het programma Fysieke Toegangsbeveiliging (FTB). Een belangrijke doelstelling binnen dit programma is één landelijke toegangspas voor de gehele politie. De politie heeft ervoor gekozen om hiervoor aan te sluiten bij de Rijkspas.
De Rijkspas is een multifunctionele smartcard voor de Nederlandse rijksoverheid. Ze wordt ingezet als interdepartementaal legitimatiebewijs, authenticatiemiddel en toegangspas tot gebouwen en systemen.
Binnen het programma FTB vinden door het project Focusgebied 2 de voorbereidingen en uitrol plaats om de Rijkspas landelijk binnen de politie te implementeren. Het project bevindt zich nu in de voorbereidende fase op deze uitrol. Dit project zoekt momenteel een Project Medewerker.
Het primaire doel is het waarborgen van de veiligheid en toegankelijkheid van politiepanden- en locaties voor medewerkers, leveranciers en bezoekers. De Project Medewerker draagt bij aan de landelijke implementatie en optimalisatie van de Rijkspas binnen de Nederlandse politieorganisatie. De Project Medewerker realiseert onder aansturing van de Profielcoördinator de volgende doelen:
- (door)ontwikkelen van profielen
- het schouwen van panden in de eenheden/diensten van de politie en opleveren documentatie daarvan
- (door)ontwikkelen van een profielenhandboek, registreren van afwijkingen
- advisering aan en ondersteuning van de Werkgroep Profielen.
Succes in deze rol wordt gemeten aan de hand van de kwaliteit van de uiteindelijke profielen, de correcte en adequate vastlegging van de schouwen en een degelijk profielenhandboek.
- Uitvoeren van schouwen en verwerking gegevens uit de schouwen van Politiepanden: De IST situatie is geïnventariseerd en in kaart gebracht. Deze IST-situatie moet binnen de gestelde kaders vertaald worden naar de gewenste SOLL-situatie. Over evt. noodzakelijke afwijkingen van de standaard profielen, maakt de Project Medewerker een adviesrapport aan de Profielcoördinator ter besluitvorming. Na besluitvorming worden goedgekeurde nieuwe profielen geregistreerd door de Project Medewerker;
- (door)Ontwikkelen en inrichten Profielenhandboek; Alle toegangsprofielen (standaard en nieuw) worden door de Project Medewerker mede verwerkt in een Profielenhandboek;
- Ondersteunen van de Toegangsprofielcoördinator bij diens werkzaamheden en afstemmen met Integraal Beheer Fysieke Beveiliging.
- Stakeholder Management: Ondersteuning van de Profielcoördinator bij het afstemmen van toegangsprofielen met stakeholders, uitleg geven over bestaande procedures aan stakeholders en indien nodig voorstellen doen ter verbetering van de uitvoeringspraktijk.
- Bijdragen aan de veiligheid binnen de panden door de juiste ruimte te koppelen aan de profielen, bewust zijnde van de impact op alle politielocaties in Nederland.
- Zelfstandige Rol: De functie vereist zelfstandigheid binnen de bestaande processen en profielen om te bepalen welke bevoegdheid voor welke ruimte geschikt is. Hierbij is het vermogen om gebouwtekeningen te interpreteren een belangrijke voorwaarde.
- Kennis en Deskundigheid: Zelfstandig kunnen werken, een goed analytisch vermogen, accuratesse, kwaliteitsgerichtheid en ervaring met het opzetten van een database zijn competenties die belangrijk zijn voor Project Medewerker. Kennis van beveiligingsprocessen, ervaring met inventarisatie en het kunnen interpreteren van gebouwtekeningen, zijn een pré.
Planning
Meer informatie en offerte uit brengen is mogelijk nadat u bent toegelaten als leverancier.
Om een verzoek tot toelating tot één of meerdere categorieën te kunnen indienen, dient u zich eerst éénmalig te registreren.