Informatie Voorziening Expert

Startdatum: 13-06-2022
Einddatum: 27-06-2022
Standplaats: Odijk
Uren per week: 36
Optie tot verlenging : 12 maanden

Opdracht omschrijving

Opdracht omschrijving

De Dienst Informatiemanagement van de politie voert verschillende taken uit, waaronder functioneel beheer, advisering, relatie- en service level management en gegevensgebruik en –beheer.

Ook wordt vanuit deze dienst de kwaliteit en integriteit van vastgelegde gegevens bewaakt. Er wordt gewerkt volgens het Scaling Agile Model Politie ter ondersteuning van het snel en wendbaar realiseren van de gewenste informatievoorziening.

Landelijk werken ruim 600 collega's bij de Dienst Informatiemanagement. Vanuit de afdeling Advies wordt er gedeconcentreerd gewerkt voor de business. De politie en het politiewerk is dynamisch en voortdurend in ontwikkeling.

Voor het Programma Vernieuwend Registreren (PVR) zijn wij op zoek naar een IV Expert. Als IV-expert handhaving draag je bij aan de vernieuwing van de registratieve voorzieningen binnen de Handhavings- (en Opsporings)processen van de politie. Hierbij breng je balans aan tussen de gewenste business vernieuwing en verbetering vanuit de landelijke portefeuilleteams en de IV-roadmap (Informatievoorziening) voor de registratieve functies.

Je bent binnen een multi-disciplinar team van ongeveer 30 collega's medeverantwoordelijk voor het adequaat laten werken van de informatievoorzieningsketen: van beleidsthema's tot
applicaties en systemen. Je adviseert en regisseert bij de intake, vormgeving en uitvoering van (implementatie)projecten die meerdere, met elkaar samenhangende, portefeuilles raken. Ook draag je in het Product Management Support Team (PMST) bij aan het agile voortbrengingsproces van de Politie IV. Je draagt zorg voor een goede vraagarticulatie aan de hand van IV-verzoeken vanuit de business en verricht de benodigde (informatie- en proces-) analyses en vooronderzoeken. Hierbij houd je rekening met de IV-strategie en de ontwikkelingen binnen het IV-landschap en stuur je actief aan op synergie-effecten tussen dat wat goed is voor het politiewerk en dat wat noodzakelijk is om de informatievoorziening van de politie te verstevigen.

Namens de IV-keten ben jij sparringpartner voor IV-gerelateerde vraagstukken en lever je gevraagd en ongevraagd advies. Je bouwt en onderhoudt in- en externe netwerken van specialisten en werkt mee met de belangrijkste stakeholders aan het ontwikkelen van een visie en strategie op de onderwerpen uit de IV-keten. Ook draag je bij aan het informatiebeleid van de
politie en het opstellen van bijvoorbeeld portfolio realisatieplannen, roadmaps, impactanalyses en business/IV epics.


Doelstelling

O.a. het bijdragen aan de vernieuwing van de registratieve voorzieningen binnen de Handhavings- (en

Opsporings)processen van de politie en het aanbrengen van balans tussen de gewenste business vernieuwing en verbetering vanuit de landelijke portefeuilleteams en de IV-roadmap (Informatievoorziening) voor de registratieve functies


Verantwoordelijkheden:

Je bent medeverantwoordelijk voor het adequaat laten werken van de informatievoorzieningsketen: van beleidsthema's tot applicaties en systemen.


Planning

Start publicatie: 13-06-2022
Vragenstellen tot (NVI): 15-06-2022 09:00
Beantwoording vragen: 15-06-2022
Offertes indienen tot: 27-06-2022 08:00
Beoordeling offertes (vanaf): 27-06-2022
Verwachte terugkoppelingsdatum: 15-08-2022


Meer informatie en offerte uit brengen is mogelijk nadat u bent toegelaten als leverancier.

Om een verzoek tot toelating tot één of meerdere categorieën te kunnen indienen, dient u zich eerst éénmalig te registreren.

Registreren