Opdracht omschrijving
Vanuit de portefeuille dienstverlening wordt gewerkt aan het programma ‘Digitaal Politie Contact’ Vanuit dit programma werkt de politie aan het verbeteren van haar dienstverlening op betekenisvolle wijze. We scherpen daarnaast onze ambitie aan om mee te bewegen met sociale – & technologische ontwikkelingen en om een toekomstbestendige politie te zijn. Om onze hernieuwde ambitie ‘Digitaal intelligent & fysiek excellent’ te realiseren brengen we structuur aan, maar blijven we ook flexibel. Enerzijds formuleren we concrete doelstellingen en projecten en maken we aan de hand van duidelijke criteria weloverwogen keuzes over wat we wel en niet doen. Anderzijds vraagt de turbulente omgeving waarin de politie zich bevindt ook om flexibiliteit. Om bovenstaande te kunnen realiseren, zoeken wij een
SENIOR PROJECTLEIDER DIGITAAL POLITIE CONTACT
De projectleider draagt zorg voor het behalen van de volgende concrete resultaten:
1. Landelijke implementatie van videobellen op alle Regionale Service Centra t.b.v. aangifte via Innovatieve Politieloketten.
Dit betreft de uitrol van de mogelijkheid voor burgers om middels videobellen in contact te treden met de politie, waaronder de mogelijkheid om via videobellen aangifte te doen. Onderdeel hiervan is het geven van landelijke gebruikersinstructies. Dit dient in afstemming met de regionale eenheden voor 31-12-2025 gereed te zijn inclusief Decharge van de opdracht.
2. Implementatie ‘bieden van real-time inzicht in de status naar burgers’ binnen de klantreis meldingen doen binnen de mijnpolitie.nl omgeving.
Dit betreft het op proactieve wijze terugkoppelen van statussen aan de burger als gevolg van een klantverzoek. Het bevat het hele traject van ideevorming tot en met uitvoering, inclusief onderzoek naar geldende wet- en regelgeving, startend met het klantverzoek meldingen binnen de mijnpolitie.nl omgeving. Dit dient in afstemming met de regionale eenheden voor 31-12-2025 gereed te zijn inclusief Decharge van de opdracht.
Aanvullende afspraken:
Voor de implementatie is de projectleider afhankelijk van de snelheid waarmee de regionale eenheden de opgaven volgens het politie portfolio proces kunnen oppakken. Beide opgave staan voor de eenheden op het portfolioprocesplan van 2025. Dit betekent voor einde 2025 moet er decharge zijn van de opdracht.
Specifieke deskundigheid en kennis van de professional:
De combinatie van projectmanagement ervaring binnen de portefeuille Dienstverlening en Regionale Service Centra van de Nationale Politie en Black belt lean six sigma in combinatie met kennis van het meten en ontwikkelen van customer journey mappings zijn niet voorhanden binnen de verandervoorziening Staf Korpsleiding van de NP waardoor wij genoodzaakt zijn om deze extern te betrekken.
Kennis van relevante digitale wet- en regelgeving, zoals de Wet Digitale Overheid. Ook hier geldt de combinatie van wetgeving en toepassing op customer journey mappings in relatie tot het projectmatig vormgeven hiervan. De losse componenten zijn vindbaar binnen de NP als losse functies maar niet de combinatie hiervan.
Planning
Meer informatie en offerte uit brengen is mogelijk nadat u bent toegelaten als leverancier.
Om een verzoek tot toelating tot één of meerdere categorieën te kunnen indienen, dient u zich eerst éénmalig te registreren.